Contact

Staat je vraag niet bij de veelgestelde vragen hieronder? Neem dan contact op met onze klantenservice.
Op werkdagen bereikbaar tussen 09.00 – 17.00 uur via tel 085 1304 682 of per mail via info@evenementenbon.nl

Wat is een activeringscode? En hoe activeer ik mijn Evenementenbon

Alleen fysieke Podium Cadeaukaarten die online zijn besteld moeten geactiveerd worden met een activeringscode. Heb je een digitale Evenementenbon of een Evenementenbon aangeschaft in de winkel? Dan zijn deze al actief en klaar voor gebruik.
Controleer met de saldo-checker of je Evenementenbon actief is. Zie je het kaartsaldo verschijnen bij de saldo-checker van je Evenementenbon? Dan is deze actief.
Is je kaartsaldo nog niet zichtbaar bij de saldo-checker? Dan heb je een fysieke Evenementenbon die online besteld is. Evenementenbonnen die online zijn besteld worden altijd geblokkeerd verzonden per post zodat deze veilig aankomen bij de ontvangers. De blokkade is eraf te halen met een activeringscode.
De activeringscode wordt binnen 24 uur na bezorging van de Evenenementenbon verzonden aan het opgegeven e-mailadres. De gever van de cadeaukaart heeft tijdens het bestelproces aangegeven waar de e-mail met activeringscode naar verstuurd moest worden. Heb jij of de gever van de Evenementenbon niks ontvangen? (*Controleer óók de spam-inbox). Neem dan contact op met onze helpdesk  (op werkdagen bereikbaar tussen 09.00 – 17.00 uur via info@evenementenbon of tel. 085 – 1304 682).

Ik heb een Evenementenbon cadeau gekregen maar nog geen activatiecode ontvangen. Wat is er aan de hand?

De e-mail met de activatiecode wordt binnen 24 uur na bezorging van de Evenementenbon verzonden aan het opgegeven e-mailadres. De gever van de kaart heeft tijdens het bestelproces aangegeven waar de e-mail naar verstuurd moest worden. De gever moet je dus kunnen zeggen waar de activatiecode naar toe gemaild is. Het kan zijn dat de e-mail in je spamfilter terecht is gekomen. Is de code niet te achterhalen, neem dan contact op met onze helpdesk (op werkdagen bereikbaar tussen 09.00 – 17.00 uur via info@evenementenbon.nl of  tel. 085 – 1304 682).

Het lukt me niet mijn Evenementenbon te activeren. Wat is er aan de hand?

Mogelijk heeft degene die je de Evenementenbon cadeau heeft gedaan, de cadeaukaart al voor jou geactiveerd. Bekijk hier met de saldo-checker wat het kaartsaldo op de cadeaukaart is. Krijg je het kaartsaldo te zien, dan is de kaart al actief. Krijg je de melding ‘Kaart is geblokkeerd’, neem dan contact op met onze helpdesk (tel. 085- 1304 682).

Wat is een veiligheidscode (pincode)? En waar kan ik deze vinden?

De veiligheidscode wordt gevraagd bij besteding van je cadeaukaart. Online en aan de kassabalie.
Een veiligheidscode (ook wel pincode genoemd) is een zes-cijfers code en staat vermeld op de achterkant van een fysieke Evenementenbon onder de grijze kraslaag. Wij raden aan om deze kraslaag niet met metalen voorwerpen weg te krassen, de kans dat de krascode daardoor onleesbaar wordt is groot. Heb je een digitale Evementenbon (e-card) ontvangen, dan vind je de veiligheidscode in de mail.

Hoe lang is de Evenementenbon geldig?

De Evenementenbon is twee jaar geldig. Dit staat ook vermeldt op de achterkant van de cadeaukaart en in de mail van een digitale Evenementenbon. De geldigheid start op het moment van aankoop. Met de saldo-checker kun je zien wanneer je Podium Cadeaukaart verloopt.

Wanneer start de geldigheid van mijn drie of één jarige Evenementenbon?

De looptijd van de drie en één jaar geldige cadeaukaarten start op het moment van aankoop. Dus bijvoorbeeld op het moment dat een bestelling is betaald op deze website of het moment van aankopen in de winkel.

Hoe veilig is het saldo op mijn Evenementenbon?

Onze missie is méér mensen van Festivals te laten genieten. We zetten daarom veel in het werk om te garanderen dat alleen de kaarthouder het saldo van de cadeaukaart daadwerkelijk kan gebruiken.
Zo zijn alle kaarttegoeden ondergebracht bij een aparte Stichting Derdengelden, zodat het kaartsaldo onder alle omstandigheden te besteden blijft. En bij onze inwisselpunten worden aan de kassabalie alleen originele versies van de cadeaukaart geaccepteerd. Online worden alleen kaartnummers mét unieke pincodes geaccepteerd. Fraudeurs maken zo weinig kans. Wij werken sowieso uitsluitend samen met legale voorverkoopadressen conform de richtlijnen van Weetwaarjekoopt.nl.
Een cadeaukaart die besteld is via deze website wordt pas actief nadat de cadeaukaart werkelijk ontvangen is en geactiveerd is met een unieke activatiecode. En onze kaartsaldochecker is beveiligd met een Captcha-code, zodat ook hackers geen toegang krijgen tot het saldo.
Uiteindelijk is de kaarthouder er natuurlijk ook zelf verantwoordelijk voor te zorgen dat de cadeaukaart niet in verkeerde handen komt. En zelfs dan bieden we nog een extra service: indien de kaart vooraf via onze website geregistreerd is, wordt bij diefstal of verlies de oude cadeaukaart geblokkeerd en een nieuwe cadeaukaart met het openstaande saldo toegezonden.

Ik wil mijn Evenementenbon besteden. Hoe werkt dat?

Controleer met de saldo-checker of je cadeaukaart actief is voor gebruik.Wordt het kaart-saldo niet getoond dan is de cadeaukaart online besteld en met de post verzonden. Het kaartsaldo is om veiligheidsredenen bij postverzendingen geblokkeerd. Activeer het kaartsaldo met de activeringscode. Lees hier meer over de activeringscode.
De Evenementenbon is bij meer dan 100 Festivals in Nederland inwisselbaar kijk op onze Evenementenpagina welke Evenementen allemaal mee doen.
Je dien naast de streepjescode ook altijd de veiligheidscode in te voeren. De zes-cijferige veiligheidscode (ook wel pincode genoemd) staat vermeld op de achterkant van je Evenementenbon onder de grijze kraslaag of in de e-card.

Ik wil mijn Evenementenbon online besteden. Hoe werkt dit?

Voor een online betaling heb je een actieve Evenementenbon nodig. Evenementenbonnen die online zijn gekocht worden per post beveiligd verzonden. Met een activeringscode haal je deze blokkade eraf. Bekijk de vraag ‘ Wat is een activeringscode? En hoe activeer ik mijn Evenementenbon?’ voor meer informatie hierover.
Bij een online betaling wordt gevraagd naar het kaartnummer (bestaande uit 19 cijfers te vinden op de achterkant van een fysieke cadeaukaart en in de mail een digitale cadeaukaart) en de bijbehorende veiligheidscode (ook wel pincode genoemd). De veiligheidscode is bestaande uit zes cijfers en staat vermeld op de achterkant van een fysieke Evenementenbon onder de grijze kraslaag. Wij raden aan om deze kraslaag niet met metalen voorwerpen weg te krassen, de kans dat de krascode daardoor onleesbaar wordt is groot. Heb je een digitale Evenementenbon (e-card) ontvangen, dan vind je de veiligheidscode in de mail.
Is de veiligheidscode na het krassen toch onleesbaar geworden? Stuur een naar info@evenementenbon.nl met een foto van de complete achterkant van je cadeaukaart. Let erop dat op de foto de streepjescode goed te zien moet zijn en dat we moeten kunnen zien dat de veiligheidscode niet meer leesbaar is. In reactie hierop mailen wij jou de veiligheidscode die bij jouw cadeaukaart hoort. We streven ernaar je bericht binnen twee werkdagen te beantwoorden.

Is registreren van mijn Evenementenbon verplicht?

Indien je de saldo-checker op de website van de Evenementenbon hebt gebruikt wordt je gevraagd om je Evenementenbon meteen te registeren. Met de registratie verzeker je gemakkelijk je cadeaukaart tegen diefstal of verlies. Dit is niet verplicht maar een extra service die aangeboden wordt door de Evenementenbon aan haar klanten.

Wat gebeurt er bij verlies of diefstal van mijn Evenementenbon?

Indien je je Evenementenbon vooraf hebt geregistreerd, ontvang je bij diefstal of verlies gratis een nieuwe Evenementenbon.
Is je geregistreerde Evenementenbon gestolen of zoekgeraakt? Neem contact op met de klantenservice. Zij zullen een controle doen op je persoonsgegevens en wanneer van toepassing een nieuwe kaart toesturen.

Ik kan niet inloggen op mijn persoonlijke account. Wat is er aan de hand?

Vraag een nieuw wachtwoord aan als je wachtwoord niet herkend wordt en je deze bent vergeten.
Mocht je nog steeds problemen hebben met inloggen, neem dan contact met ons op via info@evenementenbon.nl of 085 – 1304 682.

Waarom moet ik op sommige pagina's de vraag 'Ik ben geen robot' beantwoorden?

Helaas zijn er online hackers actief die proberen kaartsaldo te onderscheppen. Internetrobots schieten heel veel kaartnummercombinaties op onze website af en proberen zo kaartnummers met kaartsaldo te achterhalen. Om de veiligheid van jouw kaartsaldo te garanderen zijn we gedwongen deze extra veiligheidsvraag in te bouwen. Als jij deze vraag handmatig hebt beantwoord weten wij dat jij niet zo’n internetrobot bent. Soms moet je nog extra plaatjes aanklikken (een soort ‘Memory’) om zeker te weten dat je een mens bent.

Mijn vraag staat hier niet tussen. Hoe kan ik verder geholpen worden?

Stel je vraag aan onze helpdesk via info@evenementenbon.nl of tel. 
085 – 1304 682 (bereikbaar op werkdagen tussen 09.00 – 17.00 uur.

Contact

Staat je vraag niet bij de veelgestelde vragen hieronder? Neem dan contact op met onze klantenservice.
Op werkdagen bereikbaar tussen 09.00 – 17.00 uur via tel 085 1304 682 of per mail via info@evenementenbon.nl

Hoe lang is de Evenementenbon geldig?

Het saldo op de Podium Cadeaukaart is twee jaar geldig vanaf aankoop.

Is verzending wel veilig?

Verzending is 100% veilig. Tijdens verzending is het saldo op de Evenementenbon nog niet actief en heeft de kaart dus geen waarde. De ontvanger moet de kaart voor gebruik eerst activeren met een unieke activatiecode. Deze code versturen wij op de geplande afleverdatum per e-mail.

Wat is de levertijd van mijn bestelling?

Digitale Evenementenbon
Een digitale Evenementenbon ontvang je binnen 60 minuten op het opgegeven e-mailadres.
Fysieke Cadeaukaart
Op werkdagen vóór 15:00 uur besteld? Dan bieden wij je bestelling dezelfde dag aan de postbezorger aan.
Standaard wordt je bestelling door PostNL als brievenbuspost verzonden. PostNL levert meestal de volgende dag, van dinsdag tot en met zaterdag. Bij een bestelling van meer dan 2 luxe verpakkingen wordt je bestelling door DPD bezorgd. DPD levert meestal ook meteen de volgende dag, van maandag tot en met vrijdag.

Nemen jullie teveel bestelde Evenementenbonnen retour?

Wij nemen teveel bestelde kaarten niet retour. Zie hiervoor onze Algemene Voorwaarden.

Kan ik een bestelling ook op factuurbasis middels overschrijving betalen?

Betalen op factuurbasis middels overschrijving is alleen mogelijk via onze zakelijke site. Na afronding van je bestelling via de zakelijke site ontvang je een e-mail van ons betaalplatform Buckaroo. In deze mail kan je via een internetlink kan aangeven dat je middels overschrijving wilt afrekenen. Je ontvangt vervolgens een nieuwe mail met daarin de benodigde bankgegevens.

Wat gebeurt er na aankoop van tickets met het resterende saldo op de Evenementenbon?

Het saldo op de Evenementenbon is twee jaar geldig. Met het resterende saldo kan een nieuwe aankoop worden gedaan in combinatie met bijvoorbeeld een pin- of contante betaling.

Hoe veilig is de Evenementenbon?

Onze missie is méér mensen van Festivals te laten genieten. We zetten daarom veel in het werk om te garanderen dat alleen de kaarthouder het saldo van de cadeaukaart daadwerkelijk kan gebruiken.
Zo zijn alle kaarttegoeden ondergebracht bij een aparte Stichting Derdengelden, zodat het kaartsaldo onder alle omstandigheden te besteden blijft. En bij onze inwisselpunten worden aan de kassabalie alleen originele versies van de cadeaukaart geaccepteerd. Online worden alleen kaartnummers mét unieke pincodes geaccepteerd. Fraudeurs maken zo weinig kans. Wij werken sowieso uitsluitend samen met legale voorverkoopadressen conform de richtlijnen van Weetwaarjekoopt.nl.
Een cadeaukaart die besteld is via deze website wordt pas actief nadat de cadeaukaart werkelijk ontvangen is en geactiveerd is met een unieke activatiecode. En onze kaartsaldochecker is beveiligd met een Captcha-code, zodat ook hackers geen toegang krijgen tot het saldo.
Uiteindelijk is de kaarthouder er natuurlijk ook zelf verantwoordelijk voor te zorgen dat de cadeaukaart niet in verkeerde handen komt. En zelfs dan bieden we nog een extra service: indien de kaart vooraf via onze website geregistreerd is, wordt bij diefstal of verlies de oude cadeaukaart geblokkeerd en een nieuwe cadeaukaart met het openstaande saldo toegezonden.

Mijn vraag staat hier niet tussen. Hoe kan ik verder geholpen worden?

Stel je vraag aan onze helpdesk via info@evenementenbon.nl of tel. 
085 – 1304 682 (bereikbaar op werkdagen tussen 09.00 – 17.00 uur.

Heeft u vragen of opmerkingen over de Evenementenbon?

Als u, na het lezen van de veelgestelde vragen nog steeds vragen, opmerkingen, klachten of tips heeft, dan horen wij dit natuurlijk graag. Vul dan onderstaand contactformulier in en klik op ‘versturen’. Of neem contact met ons op via info@evenementenbon.nl. Neemt u liever telefonisch contact op? Dit kan op werkdagen van 09:30 tot 12.30 en 13.00 tot 17.00 uur op 020 – 00 00 000.

Contactformulier

Contactgegevens

Evenementenbon B.V.
James Wattstraat 19
1817 DC.  Alkmaar

info@evenementenbon.nl
Maandag t/m vrijdag 09:30 – 17:00 uur
085 1304 682